Se også min blog med 700 vegetaropskrifter på lue-vegetarmad.blogspot.dk her

lørdag den 12. juli 2014

Banan-Mandel Små Kager

Lyst til kager!
- at få opfyldt lysten og følelsen af at spise en kage til en god kop te.

Så jeg lavede denne version af mine små bløde banankager - helt uden mel, sukker, æg og mælk ;-)  

- Se hvad du eventuelt har af tørrede bær og brug dem - her brugte jeg gojibær ( uden sukker og økologiske, da almindelige tørrede goji bær er fyldt med sprøjtemidler), men de bær giver masser af energi ,og så tog jeg en rest tørrede kirsebær uden sukker som bare smager vildt godt. 
Du kan udelade de tørrede bær, og kagerne smager alligevel godt!

Banan-mandel små kager
12 - 14 stk.
2 godt modne bananer- så de er lette at mose.
2 dl. fintvalsede havregryn eventuelt brug glutenfri havregryn
30 stk.mandler hakkede
50 g. mørk chokolade hakket - gerne med højt cacaoindhold 70 %
½ tsk. vanille
½ tsk. kanel stødt
1 stor spsk. gojibær - kan udelades
1 stor spsk. tørrede bær, jeg har brugt tørrede kirsebær uden sukker - kan udelades.

Hak mandler og chokolade groft. 
Skræl og mos bananerne, 
og bland dem med mandler, chokolade, havregryn, vanille og kanel. 
Bland de tørrede bær i dejen, og bland det hele godt.
Form 12 - 14 småkager med et par spiseskeer, og sæt dem på bagepapir på en bageplade. 
Tryk kagerne lidt flade med en ske.
Bag kagerne ved 180 grader i ca. 12 minutter.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar