Se også min blog med 700 vegetaropskrifter på lue-vegetarmad.blogspot.dk her

torsdag den 9. oktober 2014

>50 km om ugen, maskefald og ny klargul jakke!

Ja, hvordan går det :-D



Jeg har mødt endnu flere mure! 
Sådan er det jo, når vi begynder på noget nyt i vores liv. Så kan der godt komme modstand op, som lige skal have os til at mærke efter, om det her nye vi gør, og vores liv nu er rigtigt for os, og det vi ønsker....                             

Jeg mødte det i form af pludselig sygemelding for stress og ingen gåture i 4 uger, for stress skal tages alvorligt, især da jeg har haft det tidligere, med en hjerneblødning til følge.   


Heldigvis kom jeg så rimeligt hurtigt igang med at gå langt, da jeg startede op igen - jeg skulle ikke starte helt
forfra.                                                                          

Jeg har efterfølgende taget en stor beslutning; jeg skal ikke være sagsbehandler mere! 
Jeg skal leve mine drømme ud, nu kan det ikke vente mere... det skal være nu, lige så snart jeg er frisk nok til det...
Så det maskefald giver mig enorm stor forventning og glæde i min krop til fremtiden.                                                                                   
Jeg går nu ca. hvert 1½ døgn, for så er kroppen restitueret efter sidste gåtur, og der kan jeg sagtens uden problemer klare 10 km og lave noget bagefter. 
Det er stor fremgang, at jeg ikke som i begyndelsen, da jeg startede med at gå i juni måned, og igen her i september var helt brugt fysisk efter mine gåture, og nærmest skulle ligge ned og sove bagefter. 
Det er først, når jeg går mere end 10 km, at jeg føler mig presset fysisk. Jeg går mere "de dage" hvor jeg går om aftenen, for der kan jeg jo bare gå hjem og sove efterfølgende.                         

Alt denne gang-motion gør jo en masse ved min krop og psyke ;-)                
Jeg har oplevet at få lettere feber, og ondt de mærkeligste steder, og hovedpine,..... som alt sammen var udrensning af en masse gammelt der kom op og ud, ved at jeg ”provokerede” min krop med motion, efter mange år med meget stillesiddende sagsbehandler arbejde og kun lidt motion.                                     
Der er også poppet en hel masse gammelt op følelsesmæssigt, som jeg genkendte fra mit ”gamle jeg” og som var gamle måder at tænke på, som jeg har gjort for år tilbage. 
Heldigvis blev jeg hurtigt klar over, hvad det var..... at det var udrensning og ikke tilbagefald ”til gamle dage”.... 
Det havde jeg ikke på forhånd lige tænkt over, eller kunnet læse nogen steder ville ske, når Jeg/vi begynder at motionere - men det gør det!                                              Jeg har bearbejde det ved at give slip... og give slip,.... og tilgive mig selv og andre endnu engang....Lytte til min krop, drikke en masse vand, hvile når jeg var træt, og næsten kun spise når jeg var sulten osv.                                                
Nu høster jeg frugterne af at have være stædig, og er blevet ved med at gå. Jeg føler mig energimæssigt højt flyvende det meste af tiden.               
Jeg har fået meget stærkere muskler i mine ben, og jeg kan se, at de har forandret sig. 
Min krop begynder nu, hvor jeg har givet slip på en masse gamle følelser, også at forandre sig stille og roligt fysisk :-D                                                           Det føles dejligt og det føles godt, for jeg har jo som udgangspunkt valgt en motionsform, som jeg har det godt med. 
Det føles bare så glædesfyldt godt, hver gang jeg går en af mine ture.                                                                 
Som et nyt tiltag har jeg indimellem i de sene aftentimer, lange gåture i min nye klargule jakke med lommerne fyldte med bolsjer og kondomer, og med smil på læben og mange gode snakke med en masse unge. 
Jeg har slået det med at motionere sammen med den dejlig forebyggende fritidsinteresse - at være Natteravn i Københavns gader i de sene timer :-D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar