Se også min blog med 700 vegetaropskrifter på lue-vegetarmad.blogspot.dk her

onsdag den 12. november 2014

Goji - bær

Goji-bær er  sunde og hører til de superfood som det er godt at spise lidt af.
Jeg bruger dem selv til at have med på arbejde eller mine lange gåture - så jeg lige kan tage nogle stykker og tygge på. når jeg mærker min energi daler.

De er fyldte med antioxidanter, som beskytter mod ældelse af cellerne og sygdom.

Bærrene er fra Tibet  i Mongoliet - de styrker energi, immunforsvaret og vores syn - og tilfører energi til en træt krop. 
Goji bær beskytter vores hud og nethinderne i øjnene. 
De smager som en mellemting imellem tranebær og kirsebær.


Drys dem på morgenmaden, eller spis lidt af dem i løbet af dagen, kom dem i brød eller i salaten 
De er lidt dyre de økologiske gojibær - og jeg kan bedst anbefale de økologiske - da de sprøjtede gojibær er meget sprøjtede, og så ryger ideen og tankerne, for mig, om at tilføre vores krop noget ekstra godt. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar