Se også min blog med 700 vegetaropskrifter på lue-vegetarmad.blogspot.dk her

fredag den 6. juni 2014

Grøn Livsstil og Bæredygtighed.


Jeg ser efter bæredygtighed når jeg køber ind.  
Om varerne er økologiske og med naturlige ingredienser baseret på naturlige råvarer - så vidt det er muligt.  
Om produkterne er produceret med respekt for vores natur og jordens ressourcer - gerne med et helhedssyn på hvordan produktionen påvirker verden vi bor i.

F.eks. i hudpleje og kosmetik, at der er : 
Ingen petrokemiske ingredienser. 
Ingen parabener. 
Ingen kunstige duftstoffer og farvestoffer. 
Ingen GMO-ingredienser. 
Ingen produkter der er testet på dyr.                                       

Her er det svært at finde neglelak, parfume og hårfarve - som jeg også af samme grund er gået uden om i mange år - men det kan lade sig gøre NU at finde nogen produkter. 

Der hvor jeg ikke kan finde produkter der repræsentere det hele, vælger jeg altid det grønneste valg... 
og ja, det tager tid, og ja, det er ikke altid jeg har tid til det...
men jeg gør mit bedste- og det er det vigtigste for mig !


Jeg gør selv det, at jeg ser på produkterne på nettet  f.eks.: greenskin.dk og netspiren.dk... for der hjemme har jeg tid til at gennemlæse indholdsfortegnelsen
 - så køber jeg det nogle gange på nettet 
- men, men jeg kan godt lide at have varerne i hånden og så ved jeg, hvad jeg skal gå efter, når jeg tager på indkøb ude i samfundet, og det gør mine indkøb meget nemmere, når jeg er i butikkerne.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar