Se også min blog med 700 vegetaropskrifter på lue-vegetarmad.blogspot.dk her

søndag den 8. juni 2014

Morgen skyr med venner...

Lige nu er der danske jordbær... og jeg fik endda fat i økologiske danske jordbær - for mig vild luksus ;-)

Så efter samvær med mange søde mennesker hele lørdagen,
er det super med en doven søndags morgen 
- med min musik fra nettet 
En god kop te,  
"Skyr med venner"...og jordbær
og en lang dag forude med masser af tid til at skrive....

Morgenretten pynter jeg her med jordbærmynte en af de nyere krydderurter på marked. 
Jordbærmynte har jeg i en krukke i haven - det er en lækker mynte med en blid smag af jordbær, som er værd at investere i -både til kager, sandwich og kolde drikke - fås på de fleste større plantemarkeder eller planteskoler


Morgen skyr med venner!

Lav retten, så den står i køleskabet natten over, eller mindst ½ time på køl. 
Er fyldt med gode ingredienser og selvfølgelig lige nu med friske jordbær.
1 portion.

2 store spsk. skyr
2 store spsk. havregryn
3 spsk. mandelmælk eller sojamælk
lidt vanille
1 tsk. Chia frø
4- 6 jordbær skåret i skiver
½ banan moset
Pynt: Jordbær og lidt jordbærmynte 


Bland skyr, havregryn, moset banan, vanille og mælken godt. 
Vend de skivede jordbær og Chia frøene rundt i blandingen. 
Kom morgenblandingen i glas, og sæt dem på køl til de skal spises. 
Lige inden servering pynt med jordbær og lidt mynte.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar