Se også min blog med 700 vegetaropskrifter på lue-vegetarmad.blogspot.dk her

fredag den 6. juni 2014

Morgen med Bananhavre og Chiafrø:

Om morgnen har jeg ikke appetit med det samme, men skal tit ud af døren inden for en time. 
Så tiden bruger jeg på bad, tøj, madpakke osv.

Morgenmaden her om sommeren, har jeg gjort nem og lækker ved at lave den om aftenen, samtidig med min aftensmad 


Morgen med bananhavre og chiafrø.
den er lækker, sund og lige til at gå til, og uden sukker da bananen søder retten fint

Pr.person:

1 banan
En håndfuld havregryn
1 stor tsk. chiafrø
Ca. 1 dl. mandelmælk... (her kan du også bruge soyamælk eller komælk)
Pynt:  4 hakkede mandler eller friske skyllede bær f.eks blåbær eller jordbær.


Mos bananen og rør den sammen med havregryn, chiafrø og mandelmælk i en lille skål. 
Sæt skålen tildækket i køleskabet indtil næste morgen. 
Pynt med de hakkede mandler og  nyd......





Variation: Juster efter din appetit - er du mere sulten om morgnen end denne portion, så tilsæt næste gang en banan mere eller flere havregryn og lidt mere mandelmælk. 

Vigtigt: Laver du først morgenmaden om morgnen, så skal du gøre det som det første - inden du går i bad og alle de andre ting du skal om morgnen - så chiafrøene lige kan nå at suge væde til sig fra mælken, og retten blive mere fast. Det tager ca. et kvarter - men vent helst ½ time.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar